Звітзавідувача ДНЗ «Світлячок» Пустовгар С.К. про роботу дошкільного закладу за 2015 – 2016

навчальний рік

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. №178,

На сьогоднішній день, сучасний дитячий садок - це не «камера зберігання», де діти харчуються і де за ними доглядають. Дитячий садок - це перша і дуже важлива сходинка в освіті дошкільнят.

Змінюються умови життя і вимоги школи до умінь майбутніх першокласників. Дуже багато зараз говориться про якість освіти, а досягти її можна, на наш погляд, тільки пред'являючи єдині вимоги як з боку батьків і вихователів, так і дитини до самої себе. І такі заходи як публічні слухання, спільні свята і дозвілля допомагають нам стати єдиною командою в нашій нелегкій справі. Даний звіт - засіб забезпечення інформаційної відкритості та прозорості роботи нашого закладу.

Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:

- підвищення відкритості дошкільного закладу;

- задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації, та органи влади;

- створення інформаційного забезпечення ринку освітніх послуг в ДНЗ;

- залучення ресурсу «довіри і підтримки» до дитячого саду.

Аналіз роботи закладу за минулий рік

Загальна характеристика

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Світлячок» Розкішнянської сільської ради Ставищенського району Київської області - заклад комунальної власності. Засновником дошкільного закладу є Розкішнянська сільська рада. Юридична адреса закладу: 09440 Київська область, Ставищенський район, с. Розкішна, вулиця Червоноармійська, будинок 11 телефон – 5-43-76, e – mail: rozkishnadnz@i.ua

Навчання та виховання дітей в ДНЗ відбувається державною українською мовою.

Дошкільний навчальний заклад має свій статут, який затверджений рішенням Розкішнянської сільської ради від 29.01.2013року № 450-06.

Дошкільний навчальний заклад «Світлячок» діє згідно:

- з Конституцією України‚

- Конвенцією «Про права дитини»‚

- Законами України:

«Про освіту»‚

«Про дошкільну освіту»‚

«Про охорону дитинства»‚

«Про охорону праці»‚

«Про цивільний захист»,

«Про дорожній рух»,

- Концепцією дошкільного виховання в Україні‚

- «Колективною угодою між адміністрацією‚ профспілковим комітетом та трудовим колективом»‚

- Правилами внутрішнього розпорядку‚

- Посадовими інструкціями‚

- «Положенням про порядок здійснення інноваційної діяльності»‚

- Інструктивно- методичним листом «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ»‚

- Базового компонента дошкільної освіти в Україні(нова редакція)‚

- Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дитячого садочку організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Для занять з дітьми створено усі умови, обладнанні спеціальні приміщення:

· методичний кабінет

· медичний кабінети

· групові кімнати для кожної вікової групи

· прогулянкові майданчики для кожної вікової групи

· спортивний майданчик

ДНЗ «Світлячок» працює з п’ятиденним робочим тижнем.

Навчальний рік починається 1 вересня та закінчується 31 травня. З 1 червня по 31 липня - літній оздоровчий період.

Склад вихованців

За проектною потужністю дошкільний заклад розраховано на 80 місць для дітей від 2 до 6 (7) років. В ДНЗ функціонує 4 групи, в яких виховується 84 дітей. З них :

· 1 молодша група - 18 дітей

· ІІ молодша група – 19 дітей

· середня група – 23 дитини

· старша група - 24 дитини

Наповнюваність груп залишається сталою. Групи комплектуються за віковими ознаками.

Режим перебування дітей не змінився. 4 групи з 9-годинним перебуванням дітей.

Дошкільний навчальний заклад здійснює організацію та облік дітей закріпленої території (списки дітей постійно уточнюються), проводить агітаційну роботу щодо залучення дітей до дошкільної освіти.

Всі діти старшого дошкільного віку, які проживають в нашому селі забезпечені обов’язковою дошкільною освітою в ДНЗ «Світлячок».

Кадрове забезпечення

Навчально-виховний процес в навчальному закладі забезпечують 22 кадрових працівника: молодшого обслуговуючого персоналу - 14 працівника, старша медична сестра – 1 працівник, педагогів – 9 працівників, у тому числі: музичний керівник, вихователь-методист, вихователів – 6 працівників. За штатним розписом – 22,35 штатних одиниць. Всі посади зайняті, вакансій немає. Кадрове питання в дошкільному закладі вирішено:

· 6 педагогів – працюють на ставку;

· музичний керівник - 1 ставка;

· вихователь методист – 0,5 ставки.

Щодо фахової підготовки, з 9 педагогічних працівників мають вищу освіту - 3, а базову середню спеціальну освіту – 6.

Фахова освіта

Всі педагоги працюють натхненно, мають великий досвід роботи:

· до 3-х років – 0;

· до 18 років – 2;

· після 18 років -6.

Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про стабільність колективу та його творчий потенціал, а саме:

· «Спеціаліст І категорії» -1;

· «Спеціаліст» - 7

Відповідно до Типового положення «Про атестацію педагогічних працівників» Затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. №1473 проведена чергова атестація.

За підсумками атестації 2015-2016 року:

1. Музичному керівнику Пекельній Світлані Миколаївні підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст I категорії».

2. Вихователю Бабієнко Аллі Євгенівні підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст».

3. Вихователю Ященко Людмилі Федорівні підтверджена кваліфікаційна

категорія «спеціаліст».

У дошкільному навчальному закладі забезпечуються права педагогічних працівників на підвищення кваліфікації. Складено перспективний план курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників на п’ять років. У наявності аналітичні матеріали за підсумками роботи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Підвищення професійної майстерності педагогів здійснюється шляхом відвідування семінарів, семінарів – практикумів, курсів підвищення кваліфікації в КНЗ КОР «КОІПОПК» м. Біла Церква, педагогічних майстерень, методичних об´єднань, взаємовідвідувань занять та самоосвіти, що відображені у річному плані роботи.

Для підвищення іміджу ДНЗ та власного професійного педагогічного рівня, кожен педагог обрав для поглибленого вивчення індивідуальну тему , а саме :

ПІБ педагога

Напрямок роботи

1

Лейбук Л.Є.

Природа землі та космосу. Досвід взаємодії людини та природи.

2

Руденко Т.В.

Екологічне виховання.Формування життєвої компетентності дошкільників через пошуково – дослідницьку діяльність.

3

Бабієнко А.Є.

Валеологічне виховання. Виховання у дітей дошкільного віку почуття особистої гігієни.

4

Червінець В.В.

Сенсорний розвиток- основа пізнавального розвитку малюків.

5

Ященко Л.Ф.

Фізичний розвиток.Здоров’язбережувальний підхід.

6

Братчик О.М.

Логіко-математичний розвиток.Реалізація логіко-математичної компетентності дошкільників в сучасних умовах ДНЗ.

Адміністрація дошкільного закладу:

· Завідувач ДНЗ Пустовгар С.К. – освіта вища, «спеціаліст вищої категорії», «Старший вихователь», педагогічний стаж роботи 26 років, стаж на посаді завідуючої ДНЗ – 2 роки.

· Вихователь-методист Півень А.Ф.- освіта вища, «спеціаліст», педагогічний стаж роботи 7 років.

Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу ДНЗ відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

В дошкільному закладі працює один медичний працівник: медична сестра старша Бабич Алла Юріївна освіта середня спеціальна.

За підсумками атестаційної комісії при Комунальному закладі Київської обласної ради «Київська обласна дитяча лікарня» Бабич А.Ю. присвоєна кваліфікаційна категорія « спеціаліст I категорії». Курси підвищення кваліфікації проходила в Київському університеті імені Бориса Грінченка Інституті післядипломної педагогічної освіти. Загальний стаж роботи – 28 років, у дошкільному закладі – 7 років, навантаження - 1 ставка.

Медичне обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі

Враховуючи стан здоров′я дітей, які відвідують ДНЗ, пріоритетними напрямами медичної та оздоровчо-профілактичної роботи визначено такі:

- збереження і зміцнення здоров′я дітей;

- забезпечення ефективного фізичного розвитку дітей;

- формування свідомого ставлення до власного здоров′я і здоров′я оточуючих;

- використання здоров̕ язбережувальних технологій.

Тісна співпраця медичної сестри ДНЗ з Розкішнянською амбулаторією загальної практики сімейної медицини дає змогу здійснювати систематичний кваліфікаційний нагляд спеціалістів за дітьми. Щорічно лікарями амбулаторії та центральної поліклінніки проводиться комплексний медичний огляд дітей, результати записують в індивідуальні картки.

В дошкільному закладі створена цілісна система зміцнення здоров′я дітей. Ця система містить комплекси лікувально-профілактичних та фізкультурно-оздоровчих заходів, також передбачає оптимальний руховий режим, формування у дітей основ здорового способу життя.

Лікувально-профілактичний блок профілактичні заходи: різні види загартування,самострахування, вітамінізація, в осінньо-зимовий період – «намисто з часником».

Фізкультурно-оздоровчий блок включає в себе: різні види гімнастики, спеціальні вправи та ігри, деякі види масажів, елементи методик (кольоротерапія, музикотерапія, казкотерапія тощо).

Оздоровчо-профілактична робота здійснюється у декілька етапів та поєднується практично з усіма видами діяльності дітей протягом дня. Зокрема ми виділяємо такі етапи: - аналіз здоров ̕я кожної дитини; - анкетування батьків щодо здоров̕ я їхніх дітей; - розроблення заходів, спрямованих на зниження показників захворюваності у дітей; проведення свят разом з батьками.

У кожній групі облаштовано фізкультурні осередки, де зберігаються необхідні атрибути, які вихователі використовують під час ранкової гімнастики та рухливих ігор, різних видів масажу. Для батьків у закладі оформлено стенд «Медичний вісник» та інформаційні куточки для батьків з порадами щодо збереження та зміцнення здоров ́ я дітей.

Медичне обслуговування в дошкільному закладі передбачає надання дітям допомоги у збереженні здоровʼя та профілактиці захворювань, здійснюється огляд дітей медсестрою, ведеться облік та аналіз захворюваності. Проведений аналіз захворюваності дітей за 2015 рік показав, що рівень їх захворюваності порівняно з рівнем захворюваності за минулий 2014 рік зменшився. Так, у 2015році дітьми дошкільного навчального закладу через хворобу пропущено 1805 днів ,що на 238днів менше, ніж у минулому році.

У 2015році однією дитиною через хворобу у середньому пропущено 18,5 днів , тоді як у минулому році цей показник становив 19 днів. Зменшення показника захворюваності було пов’язано з температурним режимом у дитячому садочку.

Порівняльна таблиця захворюваності дітей у 2014 році та 2015 році.

Назва групи

рік

Кількість дітей

Пропущено днів через хворобу

Пропущено днів через простудні захворювання

Кількість випадків через захворювання

Кількість випадків через простудні захворювання

Індекс здоров’я

усього

на 1 дитину

усього

на 1 дитину

усього

на 1 дитину

усього

на 1 дитину

Ясельна група

2014

17

559

14,2%

511

13,8%

46

0,13%

44

0,12%

42,2%

2015

16

315

7,8%

291

7,2%

6

0,15%

34

0,1%

68%

II молодша

група

2014

21

667

13,7%

645

13,0%

69

0,28%

66

0,26%

46,2%

2015

22

468

8,5%

188

3,4%

18

0.003

45

0,1

71%

Середня

група

2014

21

450

9,3%

438

9,0%

54

0,18%

53

0,17%

49,8%

2015

20

477

8,5%

388

7%

10

0,05%

34

0,08%

84%

Старша групая

2014

20

367

7,9%

282

6,8%

38

0,19%

35

0,16%

60,3%

2015

21

108

2%

267

5%

21

0,1

37

0,07%

91%

Упродовж 2015 року було проведено такі заходи щодо профілактики захворювань: щоденне перебування дітей на свіжому повітрі, здійснення ранкової гімнастики та гімнастики пробудження, проведення загартовуючих процедур, використання доріжок здоров`я, вживання соків, цибулі, С-вітамінізація аскорбіновою кислотою 0,05 гр. 1 раз в день кожного місяця 10 днів, здійснення різноманітних масажів та вправ на дихання.

Розв’язуючи завдання оздоровлення дітей, педагоги не обмежуються піклуванням дорослих про здоров̕ я дітей, а намагаються з раннього віку прищепити дітям навички здорового способу життя та основ безпеки життєдіяльності. Для цього в нашому дошкільному закладі розроблено систему валеологічної освіти дітей дошкільного віку, яка має на меті ознайомлення дітей із власним тілом та прийомами догляду за ним; формування навичок особистої безпеки та гігієни дитини.

Для здійснення оздоровчої роботи у ДНЗ створені умови: спортивний майданчик, центри ігор на асфальті, спортивні куточки в групових приміщеннях. В дошкільному навчальному закладі проводиться комплекс фізкультурно-оздоровчих заходів, які індивідуально сплановані для всіх категорій дітей.

Всі данні фіксуються в Листках здоров’я дітей, де щоквартально відмічаються довжина, маса тіла та окружність грудної клітки дитини. Усі фізкультурно-оздоровчі заходи відбуваються з урахуванням розмежування на групи.

Щорічно, в травні місяці проводиться тестування дітей старших груп з оволодіння основними рухами. Для того, щоб оздоровча діяльність була ефективною, ми здійснюємо постійну оцінку рухової підготовки та стану здоров’я дітей, діагностику рівня розвитку психічних процесів тощо.

Організація харчування

Невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей є повноцінне та якісне харчування. Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року № 298/227 (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 202/165 (z0440-13) від 26.02.2012 року). У ДНЗ працюють досвідчені, висококваліфіковані медична сестра та кухарі. За 2015-2015 навчальний рік за результатами перевірок Тетіївського Управління ГУДСЕС у Київській області порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технології обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей.

У закладі харчуються діти пільгових категорій:

Виконання натуральних норм харчування за 2014 рік складає - 56,4%, за 2015 рік – 52,4%, за І квартал 2016 року – 55,0%, харчування покращилось за рахунок збільшення коштів на продукти харчування від батьків, та збільшення харчування одного дітодня в розмірі 10 гривень, в звязку з значним підвищенням цін на продукти харчування.

Виконання натуральних норм харчування по основних продуктах

Назва продуктів

2014 рік

2015рік

І квартал 2016року

хліб

58%

49%

51%

картопля

81%

92%

92%

овочі

55%

34%

41%

сік

42%

33%

14%

масло

79%

75%

79%

олія

74%

73%

78%

молоко

17%

15%

14%

сир кисломолочний

2%

1%

0%

м’ясо

52%

39%

44%

риба

33%

28%

23%

яйце

22%

20%

20%

У закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски про денне меню, графіки видачі їжі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медперсоналу та адміністрації.

Продукти харчування в дошкільний заклад постачають наступні організації: ПП «Пацеля М.А.», СПД «Самофал». Заявки виконуються своєчасно, продукти мають сертифікати якості.

Технологічне та холодильне обладнання знаходиться у робочому стані та використовується за призначенням. Харчоблок повністю забезпечений кадрами (2 кухарі, 1 підсобний робітник), мають відповідну освіту та стаж роботи.

В ДНЗ здійснюється трьохразове харчування. Документація знаходиться в задовільному стані, виготовлена картотека страв примірного двотижневого меню. Щомісячно адміністрація ДНЗ, медсестра та завгосп проводять аналіз виконання норм харчування дітей. Варто зазначити, що норми харчування виконуються на суму наданих коштів: 40% - сплачують батьки, а 60% - держава, з лютого місяця 2016 року 60% оплачує Розкішнянська сільська рада. Для покращення харчування в ДНЗ «Світлячок» рішенням загальних батьківських зборів від 27.09.2015 року ухвалено: збільшити вартість харчування одного дітодня умовно на 1 гривню (надходженням в натуральній формі) від батьків, в звязку із зростанням цін на продукти.

Санітарно-епідеміологічні служби здійснюють контроль за санітарно-епідеміологічним станом в ДНЗ, за графіком проходження медоглядів, виконанням норм харчування, зберіганням продуктів тощо. Результатом перевірок СЕС є приписи, які у 2015-2016 н.році носять позитивний характер (грубих порушень не виявлено).

Працівниками ДНЗ проводиться систематична робота з виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей, відповідно їхньому віку.

Методична робота

Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ДНЗ функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом 2015-2016 н.р. кабінет поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною, літературою, атрибутами, аудіо записами, мультимдійними презентаціями. Під керівництвом вихователя – методиста Півень Альони Федорівни педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний. Сучасна освіта вимагає докорінного переосмислення освіти, освоєння прогресивних технологій духовного розвитку особистості, створення умов для розкриття творчого потенціалу дитини. Мова йде про принципово нові психологічно – педагогічні ідеї, концепції, технології, в центрі яких – особистість дитини з її потребами і інтересами. Цьому сприяє впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи:

· педради, які відзначались актуальністю, науковістю та педагогічною доцільністю тематики, інноваційним підходом до їх проведення. Цікаво й змістовно були проведені засідання педагогічної ради «Організаційно - педагогічна»(28.08.2015р.); « Сучасні підходи до екологічного виховання дітей в умовах дошкільного навчального закладу» (25.11.2015р.); «Формування громадянської компетентності дошкільника згідно морально - етичних норм та патріотичних цінностей» (11.02.2016р.); «Підведення підсумків навчально – виховної роботи за 2015 – 2016 навчальний рік» (24.05.2016р.). Під час їх проведення були використані різноманітні інтерактивні форми та методи роботи (робота в групах, «педагогічний консиліум» «педагогічний діалог», практична робота в командах, моделювання, презентації ідей, інформаційного та практичного матеріалу за програмою «Дитина»), що сприяло розвитку творчої думки кожного педагога;

· семінар - практикум «Ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху» (20.09.2015р.);

· спільні семінари – практикуми (круглий стіл) з вчителями ЗОШ «Обговорення державних стандартів дошкільної та початкової освіти. Наступність у освітніх програмах дитсадка та школи» ( 24.11. 2015р.), «Фізична готовність дитини до шкільного навчання» (22.03.2016р.);

· Круглий стіл для вихователів ДНЗ «Сюжетно – рольова гра як ефективний засіб підготовки дитини до «дорослого життя»»;

· конференція для батьків дітей старшої групи «Визначаємо компетентність випускника ДНЗ» за участю вчителя початкової школи ( 17.05.2016р.)

· робота творчої групи протягом 2015/2016 навчального року по темі «Виховання у дітей почуття любові до Батьківщини, поваги до своєї нації, почуття власної гідності»;

· районне методичне об’єднання для вихователів та музичних керівників дошкільних навчальних закладів та навчально – виховних комплексів (ЗОШ дитячий садок). Тема «Формування базових особистостей в умовах дошкільного навчального закладу»:

- мюзикл за мотивами казки Гана Крістіана Андерсена «Дюймовочка» діти другої молодшої, середньої та старшої груп – музичний керівник Пекельна С.М.;

- домінантне заняття з трудової діяльності «У нас будуть гості» для дітей другої молодшої групи – вихователь Червінець В.В.;

- гра – подорож для дітей старшої групи з розділу програми зростаємо дужими «Ми веселі моряки» - вихователь Ященко Л.Ф.;

- медійна презентація «Формуємо базові якості особистості в умовах дошкільного навчального закладу» - вихователь – методист Півень А.Ф.;

· колективні перегляди занять:

- художньо-естетичний розвиток: «Ведмедик в гостях у дітей» для дітей другої молодшої групи - музкерівник Пекельна С.М. (13.10.2015 р.);

- пізнавальний розвиток (інтегроване заняття з природи): «Подорож їжачка – Добрячка» для дітей другої молодшої групи - вихователь Червінець В.В.

(18.11.2015 р.);

- пізнавальний розвиток (математика): «Чарівна рукавичка» для дітей середньої групи - вихователь Братчик О.М. (09.12.2015 р.);

- пізнавальний розвиток ( інтегроване заняття з ознайомлення з навколишнім світом та природою) :«Мандрівка порами року» для дітей старшої групи - вихователь Лейбук Л.Є.. (26.01.2016 р.).

- художньо-естетичний розвиток: «У світі музики» - музкерівник Пекельна С.М. (10.02.2015 р.). Під час проведення заняття використала ІКТ.

- пізнавальний розвиток ( інтегроване заняття з ознайомлення з навколишнім світом): «На день народження Аліси пожежа сталася у лісі» для дітей першої молодшої групи - вихователь Руденко Т.В.(20.04.2016 р.);

- пізнавальний розвиток (інтегроване заняття з валеології): «Пийте діти молоко будете здорові» - вихователь Бабієнко А.Є. (24.03.2016 р.)

- фізичний розвиток: «Ми веселі моряки» для дітей старшої групи - вихователь Ященко Л.Ф. (23.02.2016 р.);

· консультації (щомісяця), групові та індивідуальні консультації;

· фотовиставка «Маленькі природолюби»;

· тренінг для батьків «Ми – зразкові пішоходи»;

· розробка циклу занять за авторською методикою Л.В. Шелестової «Вчимося читати»;

· розробка методичних рекомендацій щодо використання нових форм патріотичного виховання дошкільників;

· виготовлення та поповнення папки «Моє рідне село»;

Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи, але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:

· не всі педагоги брали активну участь;

· виступи педагогів носили теоретичний характер;

· педагоги в підготовці до заходів не використовували ІКТ.

Протягом року педагогічний колектив брав активну участь у різних методичних заходах району .

Упродовж навчального року педагоги працювалинад темою дошкільного закладу «Створення розвивального середовища в дошкільному закладі».

З метою створення умов для організації життєдіяльності дітей належну увагу приділили поповненню груп ігровими модулями та наповнювання осередків. На високому рівні цю роботу провели вихователі Руденко Т.В., Бабієнко А.Є. (придбала модулі «Перукарня», «Лікарні», «Кухня», Лейбук Л.Є., Червінець В.В – поповнили осередки необхідним матеріалом для розгортання сюжетно-рольових ігор).

Облаштовуючи осередки, вихователі керувались такими принципами:

· взаємодії;

· динамічності;

· емоційного комфорту;

· зв’язку з реальним життям;

· урахування вікових особливостей дітей.

Організоване за такими принципами предметно – розвивальне середовище сприяло розвитку творчих здібностей , креативності дітей.

Організація та результативність освітнього процесу

Упродовж 2015/2016 навчального року діяльність колективу закладу здійснювалася відповідно законів України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства». «Про мови», «Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 (п.44), Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), Інструктивно – методичного листа «Про роботу дошкільних навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році» та плану роботи на 2015/2016 навчальний рік.

. Протягом навчального року педагогічний колектив закладу вирішував безліч творчих та буденних задач, що були спрямовані на вдосконалення організації навчально-виховного процесу. У 2015/2016 навчальному році педагогічний колектив працював над такими пріоритетними завданнями:

І. Зосередити увагу на розв’язанні науково-методичної проблеми дошкільного навчального закладу: «Забезпечення якісної освіти дошкільників шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації Базового компоненту дошкільної освіти, державних вимог до рівня сформованості життєвої компетентності особистості, освіченості, розвиненості й вихованості дошкільників перед вступом їх до школи»:

І.1. Активізувати роботу з патріотичного виховання дошкільників. Поглибити роботу з формування комунікативно-мовленнєвої та мовної компетентності дошкільників в контексті формування в дітей культури міжнаціонального спілкування, виховання мовленнєвої культури особистості; урахування народних традицій в освітній діяльності, долучення дітей до цінностей національної культури свого народу та в світлі вимог Базового компонента дошкільної освіти.

І.2. Підвищувати якість освіти через активне впровадження в освітньо-виховний процес інформаційно-комп’ютерних технологій, спрямованих на професійне зростання творчої активності педагогів та формування основ інформаційної культури у дітей дошкільного віку.

І. 3. Продовжувати створювати умови для збереження оптимального рухового режиму, загартування та зміцнення здоров’я дітей, використовуючи сучасні методи оздоровчо-розвивального напрямку та різноманітну дитячу діяльність.

І.4. Забезпечити дбайливе толерантне ставлення до особистості дитини раннього віку в різних життєвих ситуаціях та в процесі активної взаємодії з предметним світом.

І.5. Продовжувати відпрацювати механізми наступності між дошкільною, початковою ланками освіти та батьківською громадськістю щодо розвитку, виховання і навчання дітей у певному віковому періоді.

Протягом року покращилась науково – методична база методичного кабінету щодо роботи за програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». Вимоги часу зобов'язують працівників дошкільних установ шукати нові методи навчання та подачі інформації. Це обумовлено необхідністю індивідуального підходу до кожної дитини, який дозволяє виявити його інтереси, здібності, творчі задатки. Одним із способів реалізувати цю вимогу є впровадження інтегрованих занять в дитячому садку. Технологія інтегрованого заняття в ДНЗ дозволяє виконати основну задачу дошкільного навчання в принципі - розкрити тему повно і глибоко, але при цьому зробити заняття мінімально тривалим. Це дозволяє не перевантажувати дітей і залишати більше часу для інших заходів, наприклад, прогулянок і рухливих ігор.Розроблені конспекти занять , пам'ятки, схеми, щодо програми, контрольно - діагностичні картки, сиcтематизовано нормативно – правові документи щодо діяльності ДНЗ. У наявності картотека методичних посібників, методичної літератури та періодичних видань. Методичний кабінет є центром самоосвітньої роботи педагогів закладу.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки педпрацівників були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали. Проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Вихователь - методист дошкільного закладу», «Практика управління дошкільним закладом», «Музичний керівник», «Медична сестра дошкільного закладу», «Психолог дошкілля».

Для реалізації педагогічного аналізу результатів праці педагогів і стану навчально – виховної роботи в ДНЗ було проаналізовано планування освітньо - виховної роботи вихователів, аналіз показав, що такі його принципи як актуальність, конкретність, динамічність, об’єктивність дотримуються.

Перспективне та календарне планування відповідає вимогам, але поряд з цим у плануванні є такі недоліки:

· недостатньо просліджується система планування індивідуального підходу до вихованців відповідно до листа МОН України від 03.07.2009 р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;

· планування роботи з формування у дошкільників елементів ключових компетентностей не повністю містить в собі реалізацію Базової програми;

· недостатньо уваги приділяється системному підходу до планування здоров’язберігаючої компетентності, активізації ігрової діяльності дошкільників для формування елементарних форм їх життєвої компетентності та індивідуалізації особистісного становлення.

На виконання річного плану роботи дошкільного навчального закладу на поточний навчальний рік у період, з 05.10.2015р. по 17.10.2015 року, було проведено комплексну перевірку стану освітньої виховної роботи в групі дітей старшого дошкільного віку "Сонечко" та з метою вивчення системи роботи вихователів Лейбук Л.Є.; Ященко Л.Ф..

В ході перевірки вивчались слідуючі питання:

Ø Організаційні напрями діяльності.

Ø Матеріально - методична база групи.

Ø Дотримання санітарно – гігієнічних вимог та техніки безпеки.

Ø Ведення ділової документації групи (відповідно до Інструкції про ділову документацію).

Ø Організація освітньо-виховного процесу:

· Відповідність планування освітньо - виховної роботи вимогам програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

· Ефективність використання інноваційних технологій навчання та виховання дітей.

· Ігрова діяльність дітей та її рівень.

· Виховання дітей у праці, доцільність у виборі видів праці і форм її організації.

· Рівень сформованості у дітей навичок з господарсько-побутової діяльності, зокрема, з самообслуговування.

· Дитина і навколишній світ (рівень знань дітей про сім’ю, дитячий садок, рідне місто).

· Логіко - математичний розвиток дітей (якість виконання програмових вимог).

· Образотворче мистецтво (рівень знань дітей про українське мистецтво та рівень практичних умінь і навичок з малювання).

· Робота з сім’єю.

Питання вивчалися шляхом використання різноманітних методів і прийомів: спостереження за роботою вихователів, діяльністю дітей, аналіз дитячих робіт, бесіди з педагогами, дітьми та їх батьками.

Перевіркою встановлено, що в групі «Сонечко» створено належні умови для здійснення освітньо – виховного процесу. Відповідно до Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально – наочних посібників та іграшок в даній віковій групі складає 70 %.

Висновки зроблено на основі аналізу занять по різних видах діяльності та інших режимних моментів.

В групі дітей старшого дошкільного віку працюють педагоги: Лейбук Людмила Євгенівна – освіта середня спеціальна, стаж педагогічної роботи – 27 років та Ященко Людмила Федорівна - освіта середня спеціальна, стаж педагогічної роботи – 18 років, а також помічник вихователя – Головата Ірина Юріївна. Разом з педагогами помічник вихователя забезпечує почуття рівноваги і безпеки, комфорту і затишку. Завдяки правильно облаштованому розвивальному життєвому простору дошкільники опановують науку життя, стають компетентними особистостями з притаманними їм індивідуальними особливостями.

Доцільно відмітити, що вихователі допомагають усвідомити дошкільникам необхідність слідкування за власним зовнішнім виглядом та виглядом своїх однолітків, виховують потребу в самостійному користуванні індивідуальними гігієнічними засобами та предметами догляду.

Ділова документація групи ведеться згідно вимог Інструкції з ведення ділової документації. Але разом з тим ділова документація повинна мати належний вигляд та бути охайною.

Під час перевірки планів роботи вихователів, виявлено, що освітньо – виховний процес планується згідно перспективно – календарного планування. Планування навчально-виховного процесу та його організація здійснюється у відповідності з вимогами програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

Зазначимо, що однією з необхідних умов розвивального навчання є його зміст, який будується шляхом сходження від абстрактного до конкретного. Але, щоб узагальнити зміст, дати його у цілісному вигляді, вихователі зінтегровують матеріал навколо якоїсь основної ідеї, проблеми. Це допомагає дати дітям дошкільного віку спочатку загальне, цілісне уявлення про проблему, а потім її конкретизувати, уточнити, поглибити. Такий підхід відповідає і віковим особливостям дошкільнят.

Саме знаходження психологічних і методичних засад інтеграції різних видів діяльності дитини, які збагачують її пізнавальний розвиток у взаємозв’язку з емоційним – є стрижневою проблемою сучасної дошкільної дидактики, яка намагається реалізувати принцип від загального до конкретного. В межах цього підходу досить важливою виступає “циклічність” пропонованого дитині змісту. Інтегративно-тематичний підхід забезпечує як змістовний, методичний, так і організаційний бік процесу навчання дітей дошкільного віку, який використовують вихователі у своїй роботі.

У групі «Сонечко» створено позитивне соціально - емоційне середовище. Діти із задоволенням перебувають у дошкільному закладі, виконують запропоновані завдання, беруть участь у різних видах діяльності.

З метою удосконалення рівня навчально-виховного процесу за наслідками перевірки складено довідку, яка доведена до відома вихователів.

Виходячи з вищевказаного рекомендується:

1.Вихователям групи ЛейбукЛ.Є. та Ященко Л.Ф.:

1.1 Постійно забезпечувати через організацію праці в природі вирішення завдань екологічного виховання.

1.2. Наповнити розвивальні осередки атрибутами, матеріалом відповідно методичних рекомендацій до віку дітей та Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

1.3. Постійно здійснювати ведення ділової документації відповідно до Інструкції з діловодства по дошкільному навчальному закладу.

1.4. Опрацювати нормативно-правові та методичні рекомендації, які регулюють організацію роботи з дітьми даної вікової групи.

1.5. Постійно уникати переваги прямих способів впливу на дитину, широко застосовуючи практичні методи роботи з дітьми: проблемні завдання, ситуації та інше.

1.6 Продовжувати втілювати в життя інтегровані заняття, що дає можливість з різних боків пізнати явище, поняття, що вивчаються, досягти цілісності знань дітей.

Згідно плану роботи закладу на 2015/2016 навчальний рік, на виконання вимог Базового компоненту дошкільної освіти, програми виховання та навчання дітей віком від двох до семи років «Дитина» з метою вивчення реалізації освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі» проведено тематичне вивчення «Сучасні підходи до екологічного виховання дітей в умовах дошкільного навчального закладу» з 02.11.2015 по 21.11.2015. в групах: I молодша(вихователі Руденко Т.В., Братчик О.М.), II молодша (вихователі Червінець В.В., Ященко Л.Ф.), середня (вихователі Бабієнко А.Є., Братчик О.М.), старша (вихователі Лейбук Л.Є., Ященко Л.Ф.).

Вивчення діяльності педагогів здійснювала комісія у складі:

· Пустовгар С.К.- керівник творчої групи;

· Півень А.Ф.,вихователь - методист;

· Пекельна С.М., музичний керівник.

Алгоритм вивчення стану екологічного виховання з дітьми дошкільного віку:

1. Створення умов для екологічного виховання:

· Наявність та оснащення куточка природи;

· Наявність куточка погоди;

· Екологічне виховання під час прогулянок;

· Реалізація завдань екологічного виховання у процесі навчальної діяльності, сюжетно-рольової гри, трудової діяльності та під час повсякденного життя.

2. Виявлення рівня обізнаності дітей щодо проблеми.

3. Програмно-методичне забезпечення:

· Забезпеченість посібниками, дидактичними матеріалами

· Наявність наочного ілюстративного матеріалу з екологічного виховання.

4. Планово-прогностична діяльність:

· Перспективні і календарні плани вихователів

· Програмові завдання, їхня повнота, широта охоплення всіх напрямків роботи з екологічного виховання

Виходячи з принципу системного підходу до організації екологічного виховання, основна увага зверталась на такі питання: місце екологічного виховання дітей у загальній системі виховної роботи дошкільного навчального закладу; рівень екологічної свідомості дошкільнят; виховні можливості предметів екологічного спрямування; використання масових, групових, індивідуальних форм роботи; шляхи залучення дітей до різних видів природоохоронної, еколого-натуралістичної діяльності; організація спільної роботи дошкільного закладу, школи, сім’ї, громадськості щодо екологічного виховання учнів.

З метою формування у дітей ціннісного ставлення до природи, активного залучення до природоохоронної діяльності, виховання екологічної культури в дошкільному навчальному закладі створена мережа гуртків еколого-натуралістичного, валеологічного напряму.

1.Пошуково – дослідницька діяльність природничого змісту «Маленькі дослідники великого світу» керівник гуртка вихователь Лейбук Л. Є.

2.Формування у дітей еколого – естетичної культури «Пізнайко» керівник гуртка вихователь Руденко Т.М.

3.Валеологія для дошкільнят Керівник гуртка Бабієнко А.Є.

При цьому, багато дітей, охоплено гуртковими заняттями, що в свою чергу позначилось на досить високій результативності закладу у заходах еколого-натуралістичного спрямування.

Аналізуючи систему виховної роботи з проблеми формування ціннісного ставлення до природи слід зазначити, що в дошкільному навчальному закладі використовуються різноманітні форми екологічної освіти і виховання дітей. Найбільш поширеними є тематичні виховні заняття, рольові ігри, конкурси малюнків, екологічних казок, віршів, фотоконкурси, тренінги, екологічна стежина.

- планування роботи з екологічного виховання проводиться відповідно до розкладу занять та вимог програми (як занять,гурткової роботи так і індивідуальної роботи з дітьми), в усіх групах в календарних планах відображається три-чотири рази на тиждень індивідуальна робота та групова робота з розвитку екологічного виховання;

- провідною формою роботи з розвитку екологічного виховання є спеціально організоване заняття з природи: вихователі володіють методикою проведення як тематичних так і інтегрованих занять. Саме під час роботи на заняттях вихователі Руденко Т.В., Бабієнко А.Є., ЧервінецьВ.В., Лейбук Л.Є. створюють комфортні умови для зацікавленості, ініціативності та активності кожної дитини протягом усього заняття; доцільно відзначити, що всі вихователі постійно враховують особливості та рівень мовленнєвого розвитку дітей групи та кожної дитини;

- якісному вирішенню проблеми сприяє і впровадження інтегрованих занять з природи, а також постійне використання ігрових прийомів навчання;

- належна увага приділяється саме екологічній компетенції дітей: на заняттях переважає пізнавальна активність, спостережливість, винахідливість у довкіллі вирізняється позитивною пізнавальною мотивацією, моделює експериментує у довкіллі самостійно та за допомогою вихователя. Рівень пізнавальної активності досягається шляхом активного сприймання предметів, об’єктів, людей, подій. Спостережливістю, кмітливістю, допитливістю, вміло використовувати побачене і почуте раніше, робити спроби самостійно доходити висновків. Заслуговують на особливу увагу використання педагогами таких інноваційних методів інтерактивної взаємодії педагога і вихованців як інтелектуальні хвилинки, моделювання, використання умовно-символічних зображень, схем;

- результати бесід з дітьми, самоаналіз педагогів з проблеми, що вивчалась в процесі перевірки, виявили хороші результати з екологічного виховання.

Провідною ланкою у плануванні взаємодії дитячого садка та сім’ї в екологічному вихованні дітей є екологічне просвітництво батьків. В дошкільному закладі створено консультативний центр педагогічних знань для батьків, де розглядаються питання екологічного виховання, розробляються анкети та систематично проводяться опитування батьків для виявлення розуміння ними значення та шляхів виховання в дітей бережливого ставлення до природи. В закладі проводяться спеціальні зустрічі з батьками, різні форми педагогічного просвітництва, завдяки яким вони поглиблюють свої знання з цих питань.

Екологічне виховання підростаючого покоління сьогодні стало нагальною потребою суспільства. Причини та наслідки негативних екологічних ситуацій, можливість і необхідність подолання екологічної кризи – ці питання є обов’язковою складовою дошкільної екологічної освіти. Екологічні проблеми сучасності вимагають більше уваги приділяти формуванню екологічної свідомості, розуміння оточуючого світу і себе.

Вивчення досвіду роботи з екологічного виховання переконує, що в цій справі мають місце певні недоліки:

-​ відсутність чіткої системи екологічної освіти, яка передбачала б включення кожної дитини в процес формування екологічної культури;

-​ недостатність сформованості в дітей вмінь використовувати теоретичні знання з основ екології в повсякденному житті;

-​ перевага вербальних методів екологічної освіти ( розповідь, бесіда) над практичними, проблемно-пошуковими та інноваційними;

-​ відсутність системи моніторингу щодо рівня екологічної самосвідомості дітей.

Зважаючи на вищезазначене рекомендується:

1. Забезпечити системність в організації екологічного виховання дітей всіх вікових груп.

2. Запровадити моніторинг щодо рівня екологічної освіти та екологічної культури дошкільників, вихователів, батьків.

3. Запровадити проведення практичних, інноваційних та інших активних форм екологічної освіти.

4. Дошкільному навчальному закладу налагодити чітку співпрацю із школою, включитись до проведення природоохоронних акцій і залучити максимальну кількість дітей, відповідно до їх вікових можливостей.

5. Залучати до обговорення і дослідження проблем довкілля, до пошуку і вивчення цікавих ініціатив обдарованих дітей.

6. Створити постійно діючі в осінньо - весняний період «городи на вікні».

7. Продовжувати роботу з дітьми щодо організації праці в куточку природи та на майданчику.

8. Давати дітям знання про зміни, які відбуваються в житті рослин, тварин відповідно до пір року.

9 Сприяти розумінню, що в довкіллі кожна рослина і тварина має право на життя.

10. Вчити передбачати позитивні та негативні наслідки втручання в природу (не рвати в лісі, у полі квітів, бо це завдає шкоди комахам, не руйнувати мурашники)

11. Розвивати почуття відповідальності за доручених домашніх тварин і рослини .

У закладі з 01.02.2016 року по 26.02.2016 року проводилось вивчення стану патріотичного виховання дітей по всіх вікових групах.

У методичному кабінеті зібрано багато різноманітного матеріалу, плани діяльності, конспекти занять і посібники з патріотичного виховання, що допомагають вихователям у роботі з дітьми. Постійно проводяться різні форми роботи по підвищенню фахової компетенції з патріотичного, громадянського виховання.

Аналіз методичної роботи у закладі дає можливість зробити висновок, що у вихователів склалась певна система і стиль у роботі з дітьми та їх батьками.

Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку педагоги спрямовують свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості. При цьому вони приділяють увагу такому пріоритетному напрямку освітньої роботи, як патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.

З метою проведення змістовної роботи з дітьми у групах створено відповідні умови: належне розвивальне середовище (іграшки, обладнання) і посібники (демонстраційний і роздатковий матеріал). Завдання щодо організації роботи з морально-патріотичного виховання педагоги вирішують комплексно у різних видах діяльності: заняття, бесіди ( «Україна – моя Батьківщина» - вихователь ст. гр. Лейбук Л.Є.), ігри, індивідуальне спілкування, моральні ситуації вибору, читання художніх творів ( вірші про Україну ) тощо.

Педагоги будують доброзичливі, теплі, приязні стосунки з дітьми, що базуються на довірі один до одного, взаємоповазі. У своїй роботі вони використовують особистісно-орієнтований підхід до дітей, інтерактивні методи і прийоми. Вони добре вивчили матеріали «Концепції громадянського виховання»( методист Півень А.Ф.), де чітко окреслено основні засади, цілі, напрямки, зміст, форми та методи громадянського виховання, які цілеспрямовано та ефективно забезпечують процес розвитку і формування громадянина, тобто особистості, в якій гармонійно поєднується високі моральні чесноти: громадянська зрілість, патріотизм, почуття обов’язку та відповідальності перед суспільством, Батьківщиною. Вихователі передусім розвивають емоційну сферу дітей, закладають основи моральності, допомагають відчути єдність всього живого на землі. Знання, які педагоги дають дітям, базуються на духовному та моральному досвіді кожної дитини.

Головний принцип роботи педагогів ДНЗ «Світлячок» - виховання добром на духовних та культурних засадах рідного народу. Завдання щодо організації роботи з патріотичного виховання вирішуються комплексно – під час занять з екологічного, пізнавального, художньо-естетичного, мовленнєвого розвитку, трудового виховання . Для реалізації зазначених завдань вихователі використовують широкий спектр засобів освітнього впливу (різні види ігор, художня література, природа, фізичні вправи, образотворче, музичне мистецтво тощо) в процесі провідної (предметної) та інших специфічних для молодшого віку видів діяльності (емоційне спілкування, ігрова, рухова, пізнавальна, мовленнєва, образотворча, музична діяльність тощо).

Ефективність розв’язання завдань патріотичного виховання залежить від налагодженості тісної взаємодії між педагогами і батьками. Так просвітницька робота з сім’ями вихованців ДНЗ проводиться у різних формах співпраці з ними (батьківські збори, семінари, бесіди, «дні відкритих дверей», перегляд фрагментів освітньої роботи, інформаційні стенди, тематичні папки-пересувки, газети дитячого садка, «скриньки запитань та звернень», школи турботливих мам і татусів, тощо) і передбачає ознайомлення батьків із специфікою освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі.

Однак, в ході тематичного вивчення виявлено, що вихователі недостатньо вправляють дітей у розв’язанні проблемних ситуацій морально-патріотичного спрямування, часто дають готову інформацію; недостатньо застосовуються прийоми дослідницького, пошукового та евристичного способу здобуття знань, формування умінь орієнтуватись у сучасному світі; недостатньо здійснюється моральне виховання у сім’ї. Не всі батьки надають важливої ролі громадянському вихованню старших дошкільників, володіють методами впливу на дітей. Внаслідок чого потенційні можливості сім'ї не використовуються у повній мірі. З урахуванням вищезазначеного з метою поліпшення рівня патріотичного виховання дітей рекомендується:

1. Вихователям всіх вікових груп: для вивчення рівня педагогічної культури та освіченості батьків в питанні виховання та розвитку дітей, проблем та запитів щодо виховання та освіти дітей систематично використовувати в роботі анкетування.

2. Систематично проводити роботу по ознайомленню дошкільників з українськими традиціями і звичаями, з творами класиків української літератури. Залучати батьків до проведення свят, розваг, занять.

3. Педагогам необхідно приділити увагу організації творчих ігор (сюжетно-рольових, драматизацій на основі літературних творів, конструкторсько-будівельних), розробляти і вводити у повсякденне ділове й особистісне спілкування з вихованцями дидактичні ігри і вправи, проблемно-пошукові ситуації.

4. В роботі зі старшими дошкільниками посилити ціннісні аспекти виховного значення та забезпечити наступність в роботі дошкільного навчального закладу і початкової школи з реалізації завдань духовного, патріотичного виховання.

У 2015/2016 навчальному році була проведена діагностика рівня знань, умінь та навичок дітей. За результатами обстеження можна простежити динаміку рівня засвоєння знань та планувати роботу в наступному навчальному році. Діагностика рівня знань дітей потребує особливих підходів, нестандартних рішень, які в повному обсязі повинні враховувати особливості освітнього середовища кожної групи. Моніторинг проводився відповідно до вимог програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина». Основними методами діагностики було спостереження, експеримент, бесіда та аналіз результатів діяльності, перегляд режимних моментів та занять.

Результативність навчально виховного процесу дітей раннього віку (3 рік життя ) за освітніми лініями

Рівні \півріччя

Дитина у світі культури

Дитина в соціумі

Мовлення дитини

Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі

Дитина в природному довкіллі

Гра дитини

Особистість дитини

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Високий

27%

32%

15%

40%

27%

32%

29%

36%

21%

30%

10%

22%

22%

23%

Достатній

24%

35%

20%

28%

42%

32%

36%

44%

29%

24%

19%

26%

24%

28%

Середній

19%

13%

30%

17%

13%

27%

20%

13%

32%

34%

43%

32%

36%

33%

Низький

30%

20%

35%

15%

18%

9%

15%

7%

18%

12%

28%

20%

24%

16%

Висновки: аналіз результатів обстеження дітей раннього віку за освітніми лініями засвідчує , що робота велась на достатньому рівні . Показники на кінець року дали позитивну динаміку , однак мають місце недоліки :

· виявлення порушення у звуковимові дітей ;

· діти не активно включаються в ігрову діяльність .

Рекомендації :

· активізувати роботу з дітьми , щодо розвитку їх артикуляційного апарату через використання різноманітних дидактичних ігор та вправ;

· стимулювати форми роботи щодо соціалізації дітей , покращити рівень роботи щодо включення дітей до ігрової діяльності.

Результативність навчально виховного процесу дітей дошкільного віку (4 рік життя ) за освітніми лініями

Рівні \півріччя

Дитина у світі культури

Дитина в соціумі

Мовлення дитини

Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі

Дитина в природному довкіллі

Гра дитини

Особистість дитини

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Високий

10%

16%

5%

24%

25%

35%

15%

37%

20%

30%

10%

16%

5%

10%

Достатній

53%

64%

37%

52%

16%

26%

43%

52%

47%

60%

49%

57%

63%

70%

Середній

34%

20%

50%

20%

44%

33%

32%

8%

28%

9%

36%

26%

27%

20%

Низький

3%

0%

8%

4%

15%

6%

10%

3%

5%

1%

5%

1%

0%

0%

Аналіз результатів обстеження дітей молодшого дошкільного віку за освітніми лініями засвідчують, що загальні позитивні показники на кінець року дали приріст , негативні знизились , але мають місце недоліки :

- недостатній активний запас слів у дітей ;

- діти зазнають труднощів при складанні різних видів розповідей ;

- недостатній рівень сформованості у дітей навичок спільної ігрової діяльності.

Рекомендації:

· удосконалити роботу щодо мовленнєвого розвитку дітей , використовуючи сучасні форми роботи ;

· обладнати предметно розвивальне середовище для розвитку сюжетно – рольових ігор.

Результативність навчально виховного процесу дітей дошкільного віку (5 рік життя ) за освітніми лініями

Рівні \півріччя

Дитина у світі культури

Дитина в соціумі

Мовлення дитини

Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі

Дитина в природному довкіллі

Гра дитини

Особистість дитини

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Високий

22%

30%

20%

29%

25%

33%

35%

42%

39%

49%

42%

49%

34%

45%

Достатній

31%

34%

35%

33%

29%

30%

21%

35%

28%

29%

31%

30%

40%

36%

Середній

35%

28%

29%

31%

31%

27%

39%

21%

25%

20%

22%

18%

19%

17%

Низький

12%

8%

16%

7%

15%

10%

5%

2%

8%

2%

5%

3%

7%

2%

Проаналізувавши роботу щодо виконання завдань за освітніми лініями , дійшли висновку , робота проводилась на достатньому рівні , але є недоліки :

- недостатня продуктивність мовленнєвої діяльності дітей ;

- розповіді позбавлені образної та художньої виразності ;

- недостатній рівень сформованості навичок створення ігрових сюжетів .

Рекомендації :

· створити розвивальне ігрове середовище для розгортання ігрових сюжетів ;

· активізувати роботу з мовленнєвого розвитку дітей через використання різноманітних технологій .

Результативність навчально виховного процесу дітей дошкільного віку (6 рік життя ) за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку

Рівні \півріччя

Дитина у світі культури

Дитина в соціумі

Мовлення дитини

Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі

Дитина в природному довкіллі

Гра дитини

Особистість дитини

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Високий

30%

40%

30%

50%

30%

40%

35%

48%

45%

56%

50%

70%

20%

24%

Достатній

55%

50%

60%

45%

40%

50%

40%

52%

40%

38%

30%

25%

60%

72%

Середній

15%

10%

10%

5%

20%

10%

25%

0%

15%

6%

19%

5%

20%

4%

Низький

0%

0%

0%

0%

10%

0%

0%

0%

0%

0%

1%

0%

8%

0%

Проаналізувавши рівні засвоєння програмових знань дітьми старшого дошкільного віку, дійшли висновку, що робота вихователів велась на достатньому рівні . Загальні позитивні показники на кінець навчального року дали вагомий приріст, а негативні знизились. Підвищення рівня показників відбулося завдяки використанню педагогіки співробітництва , ТРВЗ, індивідуального підходу до дітей, однак мають місце недоліки:

· недостатній рівень мовленнєвої компетентності;

· недостатня продуктивність образотворчої діяльності дітей (сформованість технічних навичок у малюванні, ліпленні, аплікації).

Рекомендації:

· активізувати у роботі з дітьми використання різноманітних методів і прийомів , які стимулюють підвищення якості мовленнєвої діяльності ;

· активізувати використання методів ТРВЗ, ігрових технологій для закріплення отриманих навичок , умінь з образотворчої діяльності.

Підводячи підсумки організації освітньо - виховної роботи з дітьми в ДНЗ , слід зазначити такі досягнення:

· діти свідомо сприймають правила безпечної поведінки вдома, на вулиці, під час відпочинку в екстремальних умовах;

· виявляють інтерес до різни х видів ігор;

· пристосовані до нових соціальних умов;

Поряд з певним досягненнями в роботі педагогічного колективу є недоліки:

· вимагає корекції забезпечення освітньо виховного процесу сучасним дидактичним обладнанням;

· особливої уваги потребує робота щодо дослідницько – пошукової діяльності;

· неповною мірою вирішується питання збагачення словника дітей та розвитку зв’язного мовлення.

Управлінська діяльність у дошкільному навчальному закладі

Безпосереднє керівництво ДНЗ «Світлячок» здійснює відділ освіти Ставищенської райдержадміністрації. В дошкільному закладі створена відповідна система органів управління. До її складу входять:

- Рада ДНЗ;

- Батьківські комітети груп та батьківський комітет ДНЗ;

- Профспілковий комітет;

- Педагогічна рада;

- Загальні батьківські збори та членів трудового колективу.

Створено органи самоврядування діяльності ДНЗ:

· комісія з охорони праці;

· комісія з перевірки виконання інструкції охорони життя та здоров’я дітей;

· комісія з надзвичайних ситуацій;

· комісія з розслідування нещасних випадків;

· комісія по оприбуткуванню матеріальних цінностей;

· комісія з перевірки знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності;

· комісія з обстеження приміщення ДНЗ;

· група контролю за харчуванням.

· Керівництво роботою ДНЗ здійснює завідувач Пустовгар С.К., яка координує роботу всіх служб наказами різного характеру. Книги кадрових наказів і наказів з основної діяльності ведуться окремо. Розробка заходів щодо виконання рішень нормативних та інших документів ведеться своєчасно. На основі аналізу навчально-виховної роботи визначаються проблемні завдання колективу.

· Наради при завідуючій проводяться за потреби. Актуальні питання (харчування дітей, фізкультурно-оздоровча робота в ДНЗ, безпека життєдіяльності, запобігання травматизму, тощо), які виносяться на ці наради, пов’язані з рішенням різноманітних напрямків роботи в колективі.

Вивчення стану освітньо-виховної діяльності, результативність роботи педагогічного колективу здійснюється за допомогою різних видів контролю, а саме: спостереження за діяльністю педагогів, тестування, анкетування педагогів та батьків, аналіз відкритих заходів, взаємовідвідування педагогами занять, аналіз стану здоров’я дітей. За результатами вивчення освітньо-виховного процесу формулюються висновки, складаються пропозиції та надаються рекомендації.

В 2015 - 20156н. році було проведено ряд перевірок, а саме :

· - 2 фронтальні перевірки - Стан патріотичного виховання по віковим групам; Стан роботи з екологічного виховання в усіх вікових групах.

· - 3 тематичні перевірки – сформованості культурно – гігієнічних навичок у дітей, з формування навичок безпечної поведінки дітей молодшого дошкільного віку, визначенням якості навчально – виховної роботи в старшій групі;

· - 2 підсумкові перевірки з якості засвоєння дітьми знань, умінь, навичок згідно основних вимог програми «Дитина».

Перевірки показали, що вихователі усіх груп з відповідальністю ставляться до підготовки та проведення занять, в своїй роботі використовують інноваційні технології, враховують потреби і можливості дітей. За підсумками перевірок написані довідки та накази, складені методичні рекомендації.

Організаційна робота проходила більш оперативно у зв’язку з упровадженням взаємоконтролю оперативно-оглядового та порівняльного аналізу діяльності всіх ланок дитячого закладу.

Систематично та щоденно відвідувались групи завідувачем (перегляд занять, ігор, ранкової гімнастики, праці, розваг, СХД інших режимних моментів). Мета відвідування груп завжди відповідає завданням річного плану.

Щомісячно завідувачем перевіряються плани навчально-виховної роботи з дітьми. Пропозиції та висновки щодо планування обговорюються з вихователями. Здійснюється диференційований підхід до педагогів на основі діагностування та тестування. Виходячи з результатів вихователям ставляться індивідуальні цілі роботи на рік.

Моніторинг рівня засвоєння вимог програми дітьми всіх вікових груп є головним показником роботи педагогів та колективу загалом. За результатами діагностики дошкільників із засвоєння програм «Дитина» зроблено висновки щодо загальної компетентності дітей дошкільного віку.

За підсумками навчального року заслуговує на увагу робота наступних педагогів: Руденко Т.В., Братчик О.М. (I молодша група ); Бабієнко А.Є., Братчик О.М. (середня група), Червінець В.В.(II молодша група ).

Варіативність використання методичних заходів, інноваційних технологій, співпраця всіх служб закладу, постійний контроль та аналіз навчально-виховної діяльності, підвищення рейтингу закладу є певними чинниками, які впливають на рівень професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань річного плану та рівень життєвої компетентності дошкільників.

Управлінські рішення та дії завідувача в ДНЗ в поточному році були спрямованні головним чином на забезпечення працездатності колективу виконання річних завдань:

1. Складання бюджетного запиту на 2015-2016рік.

2. Комплектація штатів відповідно до затвердженого штатного розпису.

3. Організація заходів з підготовки реалізації проектів у навчально-виховному процесі.

4. Організація роботи щодо обліку дітей (створено персоніфіковані бази даних відомостей про дітей дошкільного віку на основі списків).

5. Інформаційне наповненя сайту ДНЗ «Світлячок».

Інформація ,що розміщена на нашому сайті спрямована, в першу чергу, на батьків наших вихованців, а також колег зі всієї України. Цікаві статті, фотогалереї, висвітлення поточної роботи – все це сприяє відкритості ДНЗ, залученню батьків до життя їх дітей в закладі. Зміст сайту постійно оновлюється і містить корисну та цікаву інформацію, що допомагає створювати позитивний імідж нашого дошкільного закладу.

6. Також одним з приорітетних напрямків роботи керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників закладу.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці», проводяться навчання та перевірка знань працівників з охорони праці, повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей в ДНЗ, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги. Двічі на рік, до оздоровчого періоду та початку навчального року, проводяться випробування спортивного та нестандартного обладнання на території дошкільного закладу та у групових кімнатах.

В дошкільному закладі протягом року дотримувались вимог з охорони праці, санітарії, гігієни та протипожежних заходів. Згідно річного плану роботи проводилась активна робота по збереженню життя і здоров’я дітей, запобігання дитячого травматизму (за звітний період випадків травмування дітей не зафіксовано), пропаганда здорового способу життя серед батьків.

Забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян»

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», в дошкільному навчальному закладі здійснюється робота зі зверненнями: ведуться журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номера телефонів гарячих ліній.

За 2015-2016 навчальний рік кількість усних звернень склала 30, із них: 24 щодо оформлення дітей у дошкільний заклад, 2 щодо працевлаштування, 4 - з питань оплати за харчування дітей. Порушені питання розглянуті, надані відповіді. Письмових звернень не зареєстровано.

Інформаційно – комунікаційні технології

Одним із актуальних завдань в процесі модернізації дошкільної освіти є питання комп’ютерізації та інформатизації. ДНЗ працював згідно нормативно - правової бази з питань інформатизації: Закону України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» 75/98-ВР, Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. №2297-VI, Закону України «Про Національну програму інформатизації» 74/98-ВР, наказу Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України від 01.10.2012 р. №1060 «Про затвердження Положення про електронні освітні ресурси».

Належна увага приділялась підвищенню інформаційно - комп’ютерної компетентності педагогів. При проведенні тестування «Комп’ютерна грамотність педагогів» виявилось, що педагоги стикаються з труднощами при використанні комп’ютера в професійній діяльності, але всі готові підвищувати свій комп’ютерний рівень. Для підвищення ефективності використання ресурсів мережі Інтернет була проведена консультація з педагогами «ІКТ - компетентність педагогів», тренінг «Робота з текстовим редактором «Word», тренінг «Табличний процесор «Excel».

Для батьків були проведена консультація «Комп’ютерна залежність дитячої психіки», надані пам’ятки по безпечному користуванню комп’ютером вдома.

Відповідальний за роботу з офіційним сайтом музкерівник Пекельна С М.. Педагоги для підвищення свого кваліфікаційного рівня, самоосвіти та для використання інформаційно - комунікативних технологій в освітньому процесі користуються багатьма сайтами. Безлімітний доступ до мережі Інтернет дає можливість всім співробітникам ДНЗ використовувати в своїй роботі такі необхідні ресурси Інтернет як освітні ресурси Інтернет, електронна пошта та інтерактивне спілкування.

В закладі постійно проводяться заходи з умов покращення ІКТ для співробітників. Придбано новий ноутбук, два кольорові принтери, комп’ютер в методичний кабінет. Постійно здійснюється ремонт та підтримка роботи наявної техніки, заправка картриджа.

В наступному році основними напрямками в цій роботі слід визнати:

· підвищення рівня інформаційної культури різних категорій педагогічних працівників;

· продовжувати роботу педагогів в парах (досвідчений - недосвідчений);

· охоплювати різні категорії педагогічних працівників участю у заходах з навчання та запровадження ІКТ.

Забезпечення соціального захисту та підтримки вихованців ДНЗ

Одним із напрямків роботи адміністрації ДНЗ є забезпечення прав усіх дітей на сім’ю, турботу та виховання.

Пільгові категорії (4.3 % ) від загальної кількості дітей, з них:

діти з багатодітних сімей 6 дітей

учасники АТО 2 дітей

На початок року було складено та надано до управління освіти списки дітей пільгових категорій. На підставі поданих підтверджуючих документів видано наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування: діти з багатодітних сімей отримували харчування – з 50% знижкою, діти, батьки яких є учасниками АТО та учасниками бойових дій користуються 100% пільгою.

З метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку, для прогнозування мережі дошкільного навчального закладу, відповідно до освітніх запитів населення та створення умов для здобуття громадянами дошкільної освіти за дошкільним навчальним закладом була визначена та закріплена територія обслуговування.

Організація роботи із сім’ями вихованців

Організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучення їх до управління закладом, пропагування прогнозування відкритості та прозорості відбувалось через раду ДНЗ, загальні батьківські збори.

Провідне місце у формуванні особистості дитини належить сім’ї. Саме в сім’ї дитина отримує первинні навички сприйняття дійсності, привчається усвідомлюватися повноправним представником суспільства. Сім’я і дошкільний навчальний заклад – два важливі інститути соціалізації дитини. І тому одним із напрямів роботи колективу нашого садочка є співпраця з родиною, активне

залучення батьків до навчально-виховного процесу, як рівноправних учасників педагогічного процесу та гуманізації стосунків між членами родини та працівниками закладу. Вся робота спрямована на підвищення педагогічних знань, озброєння методами навчання і виховання дітей у сім’ї. При плануванні роботи з батьками ми враховуємо склад сім’ї, умови життя та психологічний клімат родини.

В тісному контакті працював колектив дошкільного закладу з батьками . Проводилися семінари -практикуми, консультації, заняття, ігри, консультативно – інформаційні бюлетені, анкетування батьків, конкурси, спортивні свята та розваги за участю батьків та дітей:

- Родинне свято «День захисника Вітчизни». (Старша група «Сонечко» вихователь Лейбук Т.В.

- Фізкультурна розвага «Люби і знай козацький край». (Старша група «Сонечко» вихователь Ященко Л.Ф.).

- Новорічні та Різдвяні свята. (Всі групи).

- Свято «Весна вітає сонечко, весна вітає мам». (Всі групи).

- Випускне свято. (Старша група).

Підготовка та проведення виставок робіт дітей та батьків на теми:

- «Щедрий урожай збирати – це для нас веселе свято»;

- «Ярмарка»;

- «Велика родина щаслива сім’я»

- «Фантазії весняної природи»

Оформлення фотовиставки на тему «Цікаве життя дітей у садочку».

Під час “Днів відкритих дверей” батьки ознайомлювались з роботою дошкільного закладу

Активна участь сім`ї в проведенні акцій: «Зелена хвиля», «Посади своє дерево».

Протягом року роботу закладу оцінювали батьки наших вихованців. Одним із пунктів традиційного анкетування батьків є питання оцінки роботи колективу та пропозиції з удосконалення діяльності. Висунуті батьками пропозиції обговорювалися на педгодинах і враховувались у подальшій роботі. Щорічно завідувач ДНЗ звітує перед батьками та громадськістю.

В дошкільному закладі діють групові та загально дошкільний батьківський комітети. Спільна робота із батьківським комітетом дає можливість зміцнити та покращити матеріально-технічну базу ДНЗ, поновлювати та поповнювати предметно-ігрове середовище, створювати належні умови для виховання і навчання дошкільників. Більшість батьків вихованців відзначає, що діти із задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої.

Дошкільний навчальний заклад здійснює організацію та облік дітей закріпленої території (списки дітей постійно уточнюються), проводить агітаційну роботу щодо залучення дітей до дошкільної освіти.

Робота по зміцненню матеріально технічної бази

У звітний період у ДНЗ (ясла-садок) «Світлячок» фінансово матеріальне зміцнення відбулося за рахунок позабюджетних коштів юридичних та фізичних осіб.

Було придбано:

- методична література – 330 грн.

- методичні посібники – 714 грн.

- стенди – 3294 грн.

- виписка фахових видань – 6000 грн.

- кухонний та столовий посуд – 1000 грн.

- миючі засоби - 765,98 грн.

- господарчі товари – 1457 грн.

- будматеріали – 5050 грн.

- сантехніка – 300 грн.

- канцтовари – 1367 грн.

- іграшки – 438 грн.

- постіль – 950 грн.

- меблі – 5050 грн.

- пошиті костюми для виступу дітей - 2079 грн.

- ремонт комп’ютера – 500 грн.

- ремонт електропроводки – 100 грн.

- ремонт подушок – 1430 грн.

- чистка каналізації – 200 грн.

Але є ще труднощі, які необхідно вирішувати це: перекриття даху дошкільного закладу, ремонт та утеплення фасаду дошкільного закладу, ремонт каналізаційної системи та водопостачання, продовжити заміни вікон та дверей, перекрити дах підсобного приміщення.

Керівництво вдячне батькам, які допомагають у проведенні ремонтних робіт у групах та на території ДНЗ, створюють затишок та комфорт для дітей.

На сьогодні ми продовжуємо роботу з оформлення ландшафтного дизайну території ДНЗ та ігрових майданчиків.

Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працює, тому ми ставимо перед собою досить нові завдання.

Розвиток дошкільного закладу можливий тільки за умов засвоєння нововведень, використання сучасних технологій та бачення власних перспектив розвитку.

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Річний план за 2015 – 2016 навчальний рік був реальним, дозволив досягти поставлених цілей. Проте в організації освітньо – виховного процесу в 2015-2016 навчальному році залишаються актуальним питання щодо забезпечення системи роботи з безпеки життєдіяльності, охорони життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, систематизації і поглиблення знань педагогів з питань використання інтегрованих занять в дошкільному закладі, розширення змістовного компоненту виховної роботи з дітьми раннього віку.

На часі виникла необхідність систематизувати роботу з патріотичного виховання дошкільників.

Потребує актуалізації питання щодо підвищення ефективності роботи з дітьми з девіантною поведінкою шляхом формування у них адекватної самооцінки, самостійності, творчості, активності, ініціативності, поваги до однолітків і старших людей.

Необхідно продовжувати роботу по забезпеченню реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, розробки і впровадження оптимальних технологій виховання та навчання, нових підходів до змісту пропонованих дошкільникам знань, які включають її особистий, індивідуальний досвід взаємодії з навколишнім світом та результати попереднього навчання і виховання.

Актуальними залишаються питання забезпечення сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти дітям з особливими потребами шляхом максимального охоплення цих дітей дошкільною освітою та надання їм якісних освітніх послуг, а також шляхом надання фахової психолого – медико – педагогічної допомоги їх родинам.

Залишаються проблемними питання організації тісної взаємодії сім'ї та ДНЗ в компетентнісному становленні особистості дитини, удосконалення роботи з сім’єю щодо підвищення психолого-педагогічної культури батьків, формування позитивного емоційного ставлення та поваги до вихователів і дітей шляхом урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.

Завідувач ДНЗ «Світлячок» ___________/Пустовгар С.К./

Кiлькiсть переглядiв: 4375

Коментарi